Αντιδράσεις για την στάθμευση των αυτοκινούμενων και τον τροχόσπιτων | Έρχεται η καθολική απαγόρευση στάθμευσης των τροχόσπιτων

 


Συνεχίζονται οι αντιδράσεις για τη νομοθετική ρύθμιση που απαγορεύει τη στάθμευση εκτός οργανωμένων κάμπινγκ.

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις και τα παράπονα των κατόχων τροχόσπιτων για τη νομοθετική ρύθμιση που απαγορεύει τη στάθμευση εκτός οργανωμένων κάμπινγκ, το οικονομικό πλήγμα εν μέσω τουριστικής σεζόν και οι αντιπροτάσεις.

Την «ταφόπλακα» στο κλάδο του τουρισμού με αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα μετά την αιφνιδιαστική νομοθετική ρύθμιση που οδηγεί στην καθολική απαγόρευση στάθμευσης επιβεβαιώνει με ανακοίνωσή του ο Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε. Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων και Ρυμουλκούμενων Τροχοσπίτων Ελλάδος. 

Η ρύθμιση που έφερε παραμονές της έναρξης της τουριστικής περιόδου το Υπουργείο Τουρισμού απαγορεύει τη στάθμευση εκτός οργανωμένων κάμπινγκ σε όλη την ελληνική επικράτεια. Βάσει των νέων δεδομένων, επιτρέπεται πλέον η στάθμευση και διαμονή σε τροχόσπιτα και τροχοκινούμενα μόνο εντός αδειοδοτημένων και οργανωμένων χώρων κάμπινγκ.

Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις με την ανακοίνωση του Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε. να επιβεβαιώνει ότι αυτή η ρύθμιση που βασίζεται στην αντικατάσταση της λέξης «εγκατάσταση» με «στάθμευση», οδηγεί πρακτικά στην καθολική απαγόρευση στάθμευσης για τα αυτοκινούμενα και ρυμουλκούμενα τροχόσπιτα..

Ο Σύλλογος με έντονη ανησυχία και αγανάκτηση τονίζει πως αυτή η νέα ερμηνεία ποινικοποιεί τη νόμιμη, ευρωπαϊκά κατοχυρωμένη χρήση αυτών των οχημάτων, προκαλώντας σοβαρό πλήγμα στον εναλλακτικό τουρισμό, τον επιχειρηματικό μας κλάδο και τη διεθνή εικόνα της χώρας.

Παράλληλα προειδοποιεί για τις επακόλουθες αρνητικές συνέπειες που επιφέρει η απαγόρευση ελεύθερης στάθμευση εκτός οργανωμένων κάμπινγκ.

Ειδικότερα τονίζει ότι αυτή η πρακτική αναπόδραστα θα οδηγήσει σε κατάρρευση της ζήτησης με μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων στις εταιρείες ενοικίασης και πωλήσεων οχημάτων στις εμπορικές εταιρίες με παράλληλη μείωση των αφίξεων.

Ο τουρισμός τροχόσπιτου απομακρύνεται από την Ελλάδα, με τις γειτονικές χώρες να απορροφούν τη ζήτηση. Σύμφωνα με ναυτιλιακές εταιρείες, τα πλοία φτάνουν πλέον σχεδόν άδεια από τροχόσπιτα στην Ελλάδα..

Παράλληλα δημιουργείται κλίμα δυσαρέσκεια κατά της Ελλάδος. Στην Ευρώπη των 4.000.000 ρυμουλκουμένων και 3.000.000 αυτοκινουμένων τροχοσπίτων επίσημα ταξινομημένων, υπάρχει ένας έντονος θυμός απέναντι στην Ελλάδα για την απόφαση απαγόρευσης στάθμευσης σχεδόν παντού.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί σύμφωνα με το Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε. η μεγαλύτερη οδική βοήθεια της Γερμανίας η ADAC με 21 + εκατομμύρια συνδρομητές, ενημερώνει τους συνδρομητές της, που επιθυμούν να πάνε Ελλάδα να είναι προσεκτικοί, διότι κινδυνεύουν με πρόστιμα ως και 3000 ευρώ και με ποινή φυλάκισης.

Μεγάλες Λέσχες της Ιταλίας και της Γαλλίας θεωρούν την Ελλάδα επίσης πλέον αφιλόξενη για τα τροχόσπιτα. Όπως τονίζεται η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση αντί να στοχεύσει σε παρανομίες, ο νόμος χτυπά τη νόμιμη δραστηριότητα..

Όπως τονίζεται με έμφαση ο νόμος 5170/2025 δημιουργεί επιλεκτική διάκριση εις βάρος των αυτοκινούμενων τροχοσπίτων, τα οποία διαθέτουν άδεια κυκλοφορίας Ι.Χ. όπως και των ρυμουλκούμενων που έχουν το ίδιο δικαίωμα στάθμευσης με τα υπόλοιπα οχήματα.

Η νομοθεσία ποινικοποιεί τη στάθμευση μόνο αυτών των οχημάτων, ακόμη και αν δεν πραγματοποιείται «εγκατάσταση». Η αστυνομία, σε πολλές περιπτώσεις, επιβάλλει κλήσεις ακόμη και σε δρόμους όπου ο ΚΟΚ επιτρέπει την στάθμευση και σε περιπτώσεις φιλοξενίας από καταστηματάρχες παρά τη ρητή πρόβλεψη του νόμου.

Ο κλάδος απειλείται με αφανισμό:

  • Απασχολούμε πάνω από 500 εργαζόμενους και εξυπηρετούμε χιλιάδες τουρίστες ετησίως. Αντιμετωπίζουμε σοβαρό κίνδυνο βιωσιμότητας λόγω ακυρώσεων κρατήσεων και πωλήσεων.
  • Συμμετέχουμε ενεργά σε έναν τουριστικό κλάδο που δραστηριοποιείται όλο τον χρόνο, ιδιαίτερα στην περιφέρεια.
  • Η Ελλάδα εμφανίζεται ως χώρα εχθρική προς τον εναλλακτικό τουρισμό, σε αντίθεση με ευρωπαϊκές χώρες που ενισχύουν τη φιλοξενία τροχοσπίτων.  Η Ελλάδα έχει επίσημα 291 Κάμπινγκ με 23767 θέσεις για τροχόσπιτα. Δεν επαρκούν με βάση την ζήτηση για τουλάχιστον 60.000 θέσεις, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες και δεν διαθέτει την εναλλακτική λύση ειδικών, δημόσιων και δημοτικών χώρων στάθμευσης ή των Camper Stop ( χώροι προσωρινής στάθμευσης για ανεφοδιασμό και ξεκούραση ). Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπάρχουν 29.000 Camper Stop και τέτοιους χώρους ανέπτυξαν και οι γειτονικές Βαλκανικές χώρες.. 

Τεράστια απώλεια εσόδων για την ελληνική οικονομία

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για την σημαντική απώλεια εσόδων. Βάσει δεδομένων χάνεται μια πολύτιμη μορφή τουρισμού που δραστηριοποιείται όλο τον χρόνο, στηρίζοντας κυρίως την περιφέρεια.

Χάνονται έσοδα εκατομμυρίων ευρώ από επιχειρήσεις και τουρίστες που ξοδεύουν σε τοπικές αγορές, εστίαση, πρατήρια και αξιοθέατα.

Στην Ισπανία, ο τουρισμός τροχόσπιτου αποφέρει πάνω από 2 δισ. ευρώ ετησίως, φιλοξενώντας 200.000 τουρίστες μόνο τον χειμώνα και άλλους τόσους το καλοκαίρι. UnmuteRemaining Time -0:00   Fullscreen

Ο Σ.Ε.Α.Ρ.Τ.Ε σε μια προσπάθεια να βρεθεί άμεσα λύση και να μην χαθεί η σεζόν για τον τουρισμό με τροχόσπιτα ζητάει άμεσα:

  •   Αναστολή της εφαρμογής του άρθρου 27 του Ν. 5170/2025.    Ισότιμη μεταχείριση των αυτοκινούμενων και ρυμουλκούμενων τροχοσπίτων με τα υπόλοιπα Ι.Χ. οχήματα ως προς τη στάθμευση και μετακίνηση. Αποκατάσταση της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό, με σαφές μήνυμα φιλοξενίας.
  •     Δημιουργία δημοτικών χώρων στάθμευσης για την ενίσχυση των τοπικών κοινοτήτων και Camper Stops με πανελλαδικό σχεδιασμό.
  •  Αναβάθμιση και απλοποίηση των αδειοδοτήσεων των οργανωμένων κάμπινγκ.

Θεσμική κατοχύρωση της δυνατότητας φιλοξενίας σε ιδιωτικούς χώρους, με ασφαλές και λειτουργικό πλαίσιο όπως εφαρμόζεται ήδη σε Γαλλία, Γερμανία και άλλες χώρες. 

Καταλήγοντας σημειώνεται ότι «Δεν ζητάμε προνόμια. Ζητούμε λογική, ισονομία και συνεργασία.

Ο τουρισμός τροχοσπίτου δεν είναι απειλή, αλλά ευκαιρία για την Ελληνική οικονομία και την περιφέρεια. Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει επισκέπτες, επιχειρήσεις και εκατομμύρια έσοδα, εξαιτίας ενός νομοθετήματος που δεν μελετήθηκε επαρκώς


Πηγή parallaximag.gr






Post a Comment

Νεότερη Παλαιότερη